Protecció de Dades considera insuficient el gir de Facebook

Després de carregar contra les grans companyies tecnològiques, el director de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), Artemi Rallo, va sortir ahir de l’auditori en el qual acabava de tenir lloc una taula rodona sobre la sempre tirant relació d’internet amb la intimitat i, mirant cap a Pal Alt (Califòrnia), on el dia abans Facebook havia anunciat certs canvis en la seva política de privadesa, va dir: «En Facebook segueixen sense assabentar-se. Segueixen sense identificar quin és el problema. La privadesa no és cap prioritat per a ells. La seva prioritat és el negoci».

«La gent pensa que no ens importa la privadesa, però això no és cert», havia dit el dimecres el fundador de la xarxa social hegemònica (està prop d’arribar als 500 milions d’usuaris), un Mark Zuckerberg que en els últims mesos s’ha convertit en diana d’internautes, governs i gurús de la tecnologia per la seva recent política, que s’aplica des del passat desembre, de convertir gran part de la informació que els membres de Facebook bolquen en els seus perfils ?les ciutats en les quals viuen, els seus noms, els noms dels seus amics, les seves fotos o els seus gustos? en pública per defecte. És a dir, accessible per a tots, formin o no parteix de la xarxa social. Els usuaris poden transformar les dades en privats, però per a fer-lo han d’enfrontar-se a un desmanegat menú amb 150 opcions distintes.

Això és el que Zuckerberg va anunciar que anava a canviar en les pròximes setmanes. A partir de llavors, va dir, els membres de Facebook, una empresa multimilionària gràcies als anunciants que publiciten els seus productes entre els segments d’internautes que, per la informació que subministren en els perfils, són més proclius a adquirir-los podran triar entre quatre opcions: compartir les seves dades amb tot el món, amb els seus amics, amb els amics dels seus amics, o bé, finalment, que certa informació sigui pública però les fotos i els vídeos solament puguin ser vists per un reduït grup.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: